Insikter och uppskattning

Den 2012-06-24 klockan 07:36:00
Usch vad jag tycker om att jobba med människor. Det vill jag verkligen göra när jag blir stor. Elr större. Elr jag är ju ganska liten (17 hej!) Hm... Äh IALLAFALL, glada människor är nice. Och det är ju typ det mitt jobb går ut på. Hämta mer vann (vatten), springa efter filtar, se vart deras Lammeskanke egentligen är, duka av och torka borden. Allt för att peepzen ska vara happy peepz som kommer tillbaka.

I denhär branschen är det ju mest alla fula och irriterande incidenter man spottar ur sig till närmaste öra, och det är sånt folk talar om. Därför tror nog många att det är jättehemskt och fantastiskt frustrerande att bara lyssna på gnäll från kunder hela dagarna. Men hur ofta hör man inte "Tuuuusen takk!". Det är HELA tiden.
(Hungriga) folk är bitchiga tills de fått sin mat, då är de inte kul att hantera. Men sen. Sen är de sååå lyckliga (och mätta) och då är det bara roligt att servera och torka deras spillda Cola. För man får så mycket uppskattning. 
Nä, människor vill jag jobba med. Frågan är bara vad jag vill bli. För jag tänker faktiskt inte satsa på servitrisyrket (sry, chefis)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0