dagen då jag fick veta att jag har mvg i nk a och fick 161 nok i dricks.

Den 2012-06-12 klockan 18:28:21
Igår var en himla fin dag. Och alltså jag måste bara hålla bygga på Sannas älsk-inlägg här under och säga att fy fabian vilket bra jobb vi har. Alla är så oerhört trevliga, roliga, gulliga och helt enkelt fantastiska, jag måste erkänna att jag är avundsjuk på Sanna som ska jobba ikväll. Dock funderar jag på om norrmän överlag är snobbigare än svenskar, eller om vi bara har råkat hamna på en väldigt fancy restaurang? Mest troligt det sistnämnda, både för att den snobbigaste av dem alla var göteborgare, och för att varje maträtt kostar typ 300 nok. Man kan i alla fall bli lite less på att behöva springa efter nya vinglas eftersom man råkade röra glasets kupa när man serverade och på folk som skriker att om han inte får sin mat inom en kvart så får kocken äta upp den själv. Roligt har vi som jobbar i alla fall, och tur är väl det.

Något av det absolut finaste med gårdagen var i alla fall när klockan slagit ett och alla hade lämnat restaurangen, och jag och Therese var kvar själva och jag kände mig som the-girl-next-door som jobbar på en krog i en småstad i en amerikansk dramarulle när jag stod och torkade baren medan hon räknade kassan. Och att sedan cykla hem genom Bodö på natten, till Sanna som var ensam och övergiven.
All dricks som vi får har vi bestämt att vi ska använda som mat/buss/öl/glass/annat-kassa, så idag cyklade vi till affären för att handla! Det blev en liter mjölk (ja, den var på rea), ägg, tortillachips och godis. Efter att ha levt likt en Boot Camp i fem dagar tyckte vi att godis absolut behövde prioriteras.


Det är helt stört vad långa mina inlägg blir. Herrejösses, ni kommer aldrig orka läsa dem. Men ikväll ska som sagt Sanna jobba och jag äta godis och se på film. Men imorgon ska jag jobba, och imorgon kommer Pone och joinar vårt kollektiv! Velkåmen. Okej, vi hörs senare. Hejdå pysar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0