massor av text om ungefär ingenting.

Den 2012-06-25 klockan 03:17:15
Varnar för långt inlägg redan innan jag har börjat skriva. Ska ni med ett flyg eller en båt så börja inte läsa, ska ni göra något viktigt som att sova eller städa så läs. För det gör man alltid när man egentligen ska göra något viktigt.

Okej! Hej på er. Jag kom just hem från le jobb och är helt knäppt trött. Jag har varit två popcorn från att somna/svimma senaste timmarna, kanske för att det blev tolv timmar utan mat/sov/sitt/kisspaus (nu får ni inte tro att vi inte får gå på toaletten, det får vi, jag var helt enkelt inte nödig bara. Okej, moving on). Men det har verkligen varit en fett mysig och bra dag idag, alla små norskar har varit gulliga och jag har känt mig mycket duktig mest hela tiden. Dagen började med att jag kom hem från jobbet halv sex i morse, och hade ett problem. Den vita skjorta som vi har på oss när vi jobbar blir smutsig väldigt snabbt och lätt, men jag hade tagit det till en ny nivå. Efter stängning igår skulle jag ställa undan en skål med jordgubbspuré, och råkade hälla hälften över mig. Men jag slängde skjortan i tvätten som en chef, startade maskinen, gick och la mig. Innan jag hade hunnit somna ringde Pones väckarklocka och hon gick upp för att fara på sitt jobb. Efter några timmars sömn klev jag upp, tog ut min skjorta och hängde den på tork i solen. Lagom till att jag skulle börja jobba klockan 14.00 var den både vit och torr igen. Snyggt där, tack.

Och på jobbet gick det som sagt brabrabra, jag har rullat bestick och burit ut mat och tagit betalt som en kung. Kom på mig själv när jag sprang in i köket och sa "Ni må sprätta bongarna för nu höll jag på att ge bruden på 53 blåskjell", eller något liknande, att vad fasen säger jag? Vad det där ens en korrekt mening? Hade jag hört någon säga den för tre veckor sedan hade jag fattat nada, none, neko. Men ja. Det är så det pratas hela dagarna, det är jordbaer hit och fiskesupper dit så jag blir helt snurrig i huvet. Fast det är kul. En sak som jag funderade på idag är: hur tänker människor när de tittar ut genom fönstret, ser att det är stekande sol och termometern visar sommarens varmaste dag hittills, OCH SÅ TAR DE PÅ SIG JEANS? Jag höll på att smälla av och smälta ner till en liten pöl när jag gled runt på uteserveringen i mina svarta jeans, men jag hade ju inte så mycket till val. När det sedan kom en massa folk som (förhoppningsvis) får ta på sig precis vad de vill själva, och så har de också på sig svarta, slickade jeans? Biatchez please, use your valfrihet för bövelen. 

Dock blev det lite pinsamt när jag stod i baren och skulle hälla upp en öl, och tänkte se lite cool ut. Glasen står nämligen staplade i höga torn och ibland fastnar de ihop med varandra, någonting som lätt går att lösa med ett litet försiktigt slag på glaset. Två glas satt alltså ihop, jag svängde runt dem, smällde till dem och krasch. Mitt trick misslyckades och jag fick ta ett nytt glas och hälla upp ölen i det istället. Värre än så var det inte, men jag blev ändå besviken för att jag inte fick se cool ut. (Gjorde exakt samma sak igen typ en halvtimme senare, men det var inne i diskrummet så då hade jag inte publik). Men det var det enda nederlaget idag! Annars har jag under dessa timmar tjänat ihop pengar så att jag kan gå på bio sjutton och en halv gång. Eller elva gånger, om jag vill ha popcorn till. Annars skulle jag kunna köpa tre par urban ears-lurar. Eller säkert jättemånga liter torrfoder. Bra känns det i alla fall, man vet aldrig när man kan behöva lite torrfoder.

Så, jag har alltså jobbat tolv timmar på en knäckemacka, en skål gröt och två wienerbröd. Borde göra mat, men ORKAR INTE. Jag fick med mig sju muffinsar hem, sinnessjukt goda. Måste äta en. Orkar inte laga mat. Okej, nu är det sovdags. Jag är ledig imorgon, och det känns faktiskt oerhört skönt. Godnatt, barn.
Jag och mitt smilehull. (Wow, verkligen jättestor bild på mig. Tja.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0